Identitet

Du har kun 5 sek. til at overbevise kunden

Hvad er en brandidentitet?

En brandidentitet hjælper med at definere din virksomheds personlighed. Den består af en samling af designelementer som logo, typografi, farvepalet og former, sammen med beskeder, som din virksomhed kommunikerer. De valgte visuelle elementer og beskeder giver dine kunder mulighed for, hurtigt at genkende din forretning og udvikle et varigt forhold. 

Hvorfor er brandidentitet vigtig?

Udviklingen af en overbevisende brandidentitet giver dig mulighed for at definere din virksomhed, fortælle din historie på et øjeblik og danne en forbindelse med kunden.

Identificering af din virksomheds visuelle brandidentitet

Når du har udviklet grundlaget for dit brand, kan du begynde at arbejde med de visuelle elementer i din brandidentitet. Din grafiske designer konstruerer disse designaktiver til at blive grundlaget for markedsføring af din virksomhed. 

Hvilke elementer skal vi arbejde med?

Typografi

Vælg skrifttyper, der taler direkte til din målgruppe. For eksempel, hvis du målretter dit produkt eller din tjeneste mod kvinder mellem 30 og 40 år, du ville vælge en anden skrifttypestil, end hvis du målretter mod kvinder mellem 60 og 70.

Brandfarver

Folks følelser og evne til at forbinde sig med et brand er knyttet til farver. Derfor vil du vælge en farvepalet, der hjælper dit publikum med at stole på dit brand.

Former

Hvilke specifikke former vil du bruge i designet af dit logo?

Når du har identificeret typografien, farvepaletten og forskellige former, som din virksomhed vil bruge til at udvikle sin visuelle identitet, kan du oprette følgende markedsføring materialer til din virksomhed:

  • Logo
  • Internet side
  • Visitkort
  • Brochurer
  • Produktemballage
  • Bannere

Vigtige take aways

  • Din brandidentitet er, hvordan du vil have din kunde til at se din virksomhed.
  • Analyser populære mærker for at forstå, hvordan de udvikler deres brandidentiteter og opbygger kundeloyalitet.
  • Definer din virksomhed og dens formål, inden du udvikler din visuelle brandidentitet.
  • Udvikl design, der straks forbinder med din kunde.
  • Din brandidentitet vil udvikle sig – men dine kerneværdier skal forblive konsistente.

Mød Frank
Rosenquist

Marketing
”Jeg finder altid den bedste løsning blandt de mange marketingprodukter der er på hylderne”

Alle virksomheder er forskellige – vi styrker jeres brand ved at designe de bedste marketingløsninger tilpasset jeres virksomhed

Do tell...

Hva' kan jeg hjælpe med?